Hello Mates - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Manon Gennip - WaarBenJij.nu Hello Mates - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Manon Gennip - WaarBenJij.nu

Hello Mates

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

20 November 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hello mates,

Here we are again! Inmiddels hebben we Christchurch achter ons gelaten en zijn we afgereisd naar Mt. Cook.

In Christchurch hebben we nog aantal dingen bezocht, aangezien we door Hagley park moesten om bij ’t centrum te komen liepen we daar vaak doorheen. Ook zijn we door de botanische tuinen gelopen waar alles nu in bloei stond dus dat was echt heel mooi nu! Daarna nog het Canterbury Museum bezocht, waar de geschiedenis van het land werd afgebeeld. En konden we ook zien waar alles van het land vandaan kwam, zo zagen we dat er enorm veel geïmporteerd is vanuit een hoop Europese landen (met name Engeland, omdat het een voormalige Britse kolonie was) en waren er ook ontzettend veel invloeden vanuit Azië. Wat ook wel logisch is omdat het relatief dichtbij Azië ligt!

De volgende dag wilden we de rest van de stad gaan bekijken, helaas was echt ALLES gesloten en verwoest door de aardbeving van februari dit jaar en september vorig jaar. Echt heel jammer, de hele binnenstad was gewoon verwoest en afgezet. Dus zowel de kathedraal als alle winkels waren gesloten. Als nood hebben ze een container park gebouwd met daarin winkels, het klinkt heel raar maar het zag er heel leuk uit met allerlei kleurtjes enz.

Uiteindelijk zaten we met ons handen in ons haar, daar zaten we dan helemaal aan de andere kant van de wereld en was er niks te doen. Toen hebben we maar een bus gepakt en kwamen we uit in New Brighton waar we de pier gingen bekijken, maar verder dan die pier was er ook helaas niks te zien. We hadden wel een heerlijk weertje en door ‘t gat in de ozonlaag verbranden we natuurlijk meteen..

De volgende dag hadden we vroeg de bus naar Mt. Cook, dat is een dorpje vlabij de berg Mt. Cook wat het hoogste punt van Nieuw Zeeland is. Onderweg hebben we een aantal tussenstops gehouden bij mooie plaatsen, maar het mooiste was toch wel lake Tekapo. Dat was een mooi echt super helblauw meer, met een contrast van bergen met sneeuw op de achtergrond, groene weiden er voor en een strak blauwe lucht. Echt super mooi! Ook stond er een klein kerkje bij met uitzicht op het meer, daar werden nog veel trouwerijen gedaan, en begrijpelijk want het was zo super mooi!

Daarna verder gereden naar onze bestemming Mt. Cook, toen we daar aankwamen moesten we wel even slikken. Het is echt inimini, en toen we vroegen naar de supermarkt in ons hostel lachten ze ons kei hard uit en vertelden ze doodleuk dat die er niet was en dat alleen in het hostel wat verkrijgbaar was. Daar zaten we dan in de middle of nowhere zonder supermarkt en zonder eten! Uiteindelijk deze paar dagen zeer creatief geweest en hebben we maar wat in elkaar geflanst.
Wel is het uitzicht helemaal top hier, we zijn omringt door allerlei bergen en met hoogtepunt de Mt. Cook vol met sneeuw in ’t midden. Qua activiteiten hebben we alles gedaan wat hier te doen viel (er was 1 museum) dus werden we genoodzaakt om bergwandelingen te maken.

Niet helemaal ons ding maar ’t was pretty awesome zoals ze hier zeggen. We kwamen op het eind van onze wandeling een beekje tegen en we moesten en zouden daar komen, dus uiteindelijk waren we er en het water was zo helder! Dat kwam goed uit want onze waterflesjes waren leeg, dus die gevuld met helder bronwater. Het smaakte super goed en we leven nog steeds :)

Daarna nog een wandeling gemaakt de andere kant op dus we waren moe maar voldaan. En we dachten dat onze ouders vast trots op ons zouden zijn dat we zo ver gewandeld hebben haha!
Toen we terug in het hostel kwamen hadden we een nieuw meisje op de kamer ( we slapen in zogenaamde dorm rooms met gemiddeld 8 meiden op 1 kamer), ze kwam uit Amerika en hebben de rest van de dag met haar opgetrokken. Haar wat Nederlands geleerd en met haar het kwartet spel gespeeld wat we van onze vriendinnetjes hadden gekregen met onze foto’s erop. Hilarisch hoe zij alle Nederlandse zinnen uitsprak!

Gisteren zijn we door gereisd naar Queenstown. Onderweg weer een paar stops gemaakt om foto’s te maken en toen stopten we opeens bij een schattig winkeltje langs de weg met allemaal vers fruit! Er was een grote fruitgaard achter de winkel waar al het fruit vandaan kwam, na die paar dagen in Mt. Cook hebben moeten overleven hadden we wel zin in lekker vers fruit! Aangezien we in Kiwi land verblijven hebben we dus natuurlijk een lading kiwi’s ingeslagen!
Daarna weer verder naar Queenstown, dat wordt ook wel de feeststad genoemd en we kwamen daar op zaterdagavond aan dus natuurlijk meteen ’s avonds de stad ingedoken!

We zouden dus sowieso met zn 3en gaan, het Amerikaanse meisje en wij, maar toen we in ons hostel aan kwamen (wat trouwens echt een kruising is tussen een studentenhuis en een scoutinggebouw, en tot onze schrik hadden we ook nog een mixed room! Dus jongens en meisjes op een kamer) leerden we een Koreaans meisje kennen (Minh) en we vroegen of ze ook mee uitging. Dat wilde ze wel dus wij met z’n 4en de stad in. Net als in Nederland begint het hier ook pas vanaf een uur of 12 maar het is ‘indrinken’ in het café van een Base hostel (die heb je overal) en vanuit daar spreid iedereen zich naar een andere kroeg.

We hebben meteen een kroegentocht gehouden zodat we de stad een beetje leerden kennen, ook deze stad is trouwens erg klein het heeft maar 11.000 inwoners en dat wordt dan een grote stad genoemd hier, met onze tante Minh als gids want die wist overal de weg! Het was een gezellige avond alleen waren we telkens onze ontspoorde Amerikaanse vriendin kwijt en wilden we Minh koppelen aan een jongen, maar die viel alleen op Koreaanse jongens en die bleken er natuurlijk net niet te zijn! Ook hadden we weer een aantal Nederlanders ontmoet, het blijft verbazingwekkend hoeveel je er nog tegen komt aan de andere kant van de wereld! De meeste waren aardig op een crazy cowboy na. Hij zwerft nu al zo’n 3 jaar over de wereld maar oorspronkelijk komt hij uit Nederland, maar wat een pipo was dat, we noemden hem Cowboy Billy Boem. Toen bleek ook nog dat hij in ons hostel verbleef, vanmorgen hebben we z’n gezever nog even aan moeten horen en toen is hij gelukkig vertrokken!

We gaan zo even de stad in om te kijken of er iets te doen is, het is zondags dus we zijn benieuwd en dan blijven we nog 2 nachtjes hier in Queenstown en dan trekken we weer verder. Bestemming is nog onbekend maar waarschijnlijk wordt het Fox Glacier of die kant op waar we gletsjers gaan bekijken. Het weer wordt wel minder warm daar net als hier in Queenstown waar we al de nodige regen gehad hebben, geluk bij een ongeluk is dat we dan niet weer verbranden, onze neus en voorhoofd zijn nog knalrood en ben nu al aan het vervellen!
Dus we laten ons eerst 2 keer flink verbranden, en nu in regenachtig Queenstown hebben we net ons eerste flesje zonnebrand gekocht.

Byebye and speak to you soon!

xLiefs Manon

• 20 November 2011 - 09:28

Sanne:

Hi schattie, klinkt echt super gaaf wat jullie allemaal doen daar en al gezien hebben! Ook leuk dat jullie mensen van over de hele wereld ontmoeten! Regen daar ja? Hier is het wel droog haha! Maar gaan jullie toch maar wel naar de gletsjers kijken? Ik heb al een hele introductie van hanny gekregen waar jullie allemaal zijn en waar jullie naar toe gaan via de schilderijen aan de keukenmuur haha! Tot snel weer op skypeee! Geniet ervan! Dikke kus

• 20 November 2011 - 10:40

Anouk:

Ik vroeg me al af waar het volgende verslagje bleef! zat er echt op te wachten!
    maar echt fijn dat het zo goed gaat daar! volgende keer wat foto's bij het verslag????
    xxxxx

• 20 November 2011 - 11:26

Loes:

Klinkt echt gaaf! Ben benieuwd wat je nog meer te wachten staat en inderdaad leuk om zo op de hoogte te blijven. Jammer dat je er gister niet bij was, maar gelukkig smste je toch even! Geniet er van en tot op skype manonnie!

• 20 November 2011 - 12:50

Amy:

Wat een hoop avonturen allemaal! Leuk om te lezen dat het jullie zo goed afgaat daar. Haha en dat jullie het kwartetspel spelen met mensen over de hele wereld! Ben nu toch wel benieuwd naar de foto´s van de mooie bergtochten. Veel plezier nog! xx

• 20 November 2011 - 12:50

Amy:

• 20 November 2011 - 18:31

Sebas:

Mooie verslagje weer schatje, ook al wist ik eigenlijk alles al :-)
    Ben eigenlijk wel benieuwt naar wat foto's vandaar! :D

• 21 November 2011 - 13:20

Papa En Mama:

Hoi Manon,

Natuurlijk hebben we via email en skype gelukkig veel contact maar ook hier willen we even laten weten dat we altijd heel nieuwsgierig zijn naar wat jullie schrijven en dat het iedere keer weer keileuk is om te lezen.
    Geniet van alle ervaringen en houd iedereen op de hoogte!!

XXX en een poot van Kas

• 21 November 2011 - 18:20

Tante Landa:

hoi Manon leuk om je verhalen te lezen je hebt in die paar dagen al heel wat meegemaakt we zijn wel heel benieuwd naar foto,s
    groetjes van mij en ome Jops

• 21 November 2011 - 21:22

Ellen:

Manonniee, super gaaf allemaal ^^ heb nog steeds respect dat je zo maar van stadje naar stadje reist! Queenstown klikt wel echt super leuk, en eindelijk weer een avondje stappen na al die vermoeiende dagen! Ook super leuk dat je ook nog een paar mensen hebt leren kennen die dan met jullie meegaan!

Ik ben benieuwd naar het volgende verslag
    kusjes en een hele dikke knuffel!!

• 21 November 2011 - 21:22

Ellen:

Ik ben benieuwd naar het volgende verslag
    kusjes en een hele dikke knuffel!!

• 22 November 2011 - 11:50

Papa & Mama:

He Manonneke,
    Net de foto's gezien, zien er prachtig uit. Kijken gespannen uit naar de volgende serie!!

• 22 November 2011 - 14:53

Joyce:

haaa aap!

weer een leuk verhaaltje :D
    woowww wat een foto's!! t ziet er wel mooi uit daaar!:)

xx

• 22 November 2011 - 18:40

Rachelle:

Wauw, heerlijk om te lezen allemaal! X

• 22 November 2011 - 19:41

Petra:

Hoi Manon,
    Leuk om zo op de hoogte te blijven, nog leuker om die foto's te zien.
    Geniet er samen van en nog heel veel plezier.
    Heel veel groetjes,
    Bart, Mari & Petra en een poot van Rockey

• 22 November 2011 - 20:36

Daphne:

hoi manon zo aan de foto`s te zie heb je het goed na je zin en leuke mooi verhalen

maar meis ik miss je steeds op skype welke tijd zit je er meestal op

groetjes en een dikke kus daffy

• 23 November 2011 - 06:22

Ellen Jagtenberg:

Jeetje dames, krijg helemaal zin om ook een rugzak op mijn rug te zetten en te vertrekken.... wat natuurlijk niet kan.... maar toch!
    Zo kort onderweg en al zo veel gezien, dat beloofd wat voor de overige 123 dagen!!
    Have fun!!!

Groetjes Ellen en family!

• 23 November 2011 - 15:16

Jacqueline:

Ha Manon,
    Heb nog weinig tijd gehad om op deze site te kijken maar wat gaaf dat wij het allemaal een beetje mee kunnen beleven!
    Lief je sms op mijn verjaardag, we hebben je wel gemist. Geniet ze nog !!!!

• 23 November 2011 - 15:29

Maaike:

Hey Manonnie!

Super leuk om te lezen waar je bent enzo.. Ook leuk dat je er nu foto's bij hebt gedaan.. Nu kun je dr echt een goed beeld van vormen waar je nou eigelijk bent.. Ziet er wel super leuk uit allemaal! Lijkt me ook wel leuk dat je nog zoveel nederlanders tegenkomt daar haha toch nog een beetje thuis;) Ben benieuwd naar het volgende verslagje! Ik hoor 't wel weer!:)
    xxxxxxx

• 23 November 2011 - 22:32

Marc & Lianne:

Hi Manon,

Leuk die foto serie, zo kunnen we mooi volgen waar je daar rond wandelt en wat er zoal te zien is, mooie omgeving. Veel avontuur/plezier nog, we kijken uit naar je volgende bericht/foto's!

Heel veel groetjes van ons allemaal! xxx :)

• 25 November 2011 - 20:48

Marielle:

Manonnn!

SUper leuk dit verslagje! ELke alinea is eeen activiteit en al zoveel moooie dingen gezien! Ook ik vind de foto's super! Heb stiekem een paar mooie uitzicht foto's opgeslagen haha. Ik ga derek gelijk de andere bekijken. Hoe gaat het met de backpack? Ik schrok er wel een beetje van, zon hugh backpack op je rug en dan een extra rugzak! Jullie moeten het maar wel mee sjouwen. Nou, tot het volgende verslagje maar weer mede-foreigner.
    Enjoy, enjoy, enjoy

Saludos from Valencia xxxmarielle

• 25 November 2011 - 21:01

Angelique:

Hé die Manon. Kom net van de sinterklaas avond bij DIOS vandaan. Die was weer supergezellig. Daar ging een papieren versie rond van jouw verslag. Dus nu thuis meteen maar eens lezen wat jij allemaal meemaakt. Ziet er geweldig uit! Ik wens je nog veel plezier en een mooie reis. Ik blijf je volgen. Groetjes ook van Tessa Eline Floor en Ronald