Aangekomen in het land der Kiwi's - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Manon Gennip - WaarBenJij.nu Aangekomen in het land der Kiwi's - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Manon Gennip - WaarBenJij.nu

Aangekomen in het land der Kiwi's

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 November 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Daar zaten we dan, in ons motel. Wat een luxe nog! We hebben een eigen kamer met een 2 persoonsbed, tv mini keukentje en een eigen badkamer!
Heerlijk, dus bij aankomst meteen even gedoucht.

De reis zelf is allemaal goed verlopen, we zijn ruim 30 uur onderweg geweest waarvan bijna 26 uur in het vliegtuig dus daar hebben we nu wel even genoeg van gehad. We hebben ook, meteen op schiphol al, kennis gemaakt met een meisje uit Eindhoven. Zij gaat 2 maanden naar Australie en legt de route precies andersom af als wij gaan doen. Dus afgesproken om contact te houden en zo tips uit te kunnen wisselen.

Gisteren dus ook aangekomen in Christchurch en het ziet er hier wel uit zoals we verwacht hadden. Beetje amerikaans achtige bunglows etc, en er zijn nog wel wat dingen te zien van de aardbeving van vorig jaar! Maargoed, rechtstreeks doorgegaan naar ons motel. En daarna even romantisch wezen dineren bij de Mac Donalds, daar liepen we dan 2 lijkbleke, koukleumende backpackers met een dikke jetlag. Bij terugkomst zouden we onze route voor de volgende dagen uitstippelen, helaas lag Sascha binnen 5 minuten in coma en ook ik hield het na 10 minuten voor gezien. Heerlijk 11 uur lang (zo goed als) doorgeslapen en nu zijn we zo fris als een hoentje om het centrum te gaan bekijken en om uit te zoeken waar we morgen heen gaan en blijven slapen want dat is nog onbekend.

Ohja en dan vergeet ik nog bijna te zeggen dat de mensen hier echt zo aardig zijn als we gehoord hebben. We zijn er natuurlijk pas 1 dag, maar ze zijn zo behulpzaam en vinden het alleen maar fijn om van die onwetende backpackers als ons te kunnen helpen (behalve bij de Mac dan..)

Nou mates, groetjes daar allemaal en tot spreeks!

X Manon

p.s. onze eigen nummers zijn ook in gebruik, maar we hebben ook een Nieuw Zeelands nummer: +642108160579

• 14 November 2011 - 18:42

Dees:

fijn dat de reis goed is gegaan! Ik las dat er een mooi park is dar, Hagley park. Dat is voor alle soorten sport dus, proberen jullie dat maar eens uit met die degelijke schoentjes! ;)
    kusjessssss, weltrusten voor mezelf alvast en genieten jullie van deze prachtige dag!

• 14 November 2011 - 21:33

Loes:

Wat fijn dat alles goed is gegaan! Flinke reis achter de rug en nog een hoop mooie dingen voor de boeg! Wel leuk zo blijven we toch nog een beetje op de hoogte van alles! Succes, hier is het tijd om mijn bedje te gaan bezoeken haha! Kusjesss

• 14 November 2011 - 21:52

Sebas:

Uit dit verhaal blijkt ook dat je het helemaal naar je zin hebt, maar dat merkte ik ook al op toen we Skype'ten! En jullie zagen er trouwens ook niet ge-jetlagged uit hoor!

• 15 November 2011 - 07:41

Ans Vd Schie:

hoi manon.
    fijn dat de reis goed is verlopen.
    ben stik jaloers op jullie.
    geniet van jullie avontuur.
    groetjes ans.

• 15 November 2011 - 08:45

Lianne En Marc:

Nou, de heenreis zit erop, het avontuur kan nu echt beginnen! We gaan het volgen...
    Groetjes!

• 15 November 2011 - 17:01

Sanne:

Ah klinkt gaaf! Hoorde van Sas dat jullie vandaag/gisteren al veel leuke dingen hadden gedaan! Fijn dat de mensen daar behulpzaam zijn! Tot snel op skype!! Geniet ervan schatjes! X

• 15 November 2011 - 18:11

Rachelle:

Pff, spannend allemaal hoor! Op het onbekende af. Hopelijk hebben jullie inmiddels een slaapplek gevonden en slapen jullie niet op een koude steen, haha. Maar jullie babbel kennende komt dat wel goed!

Geniet ervan! LIEFSSS